O nas
Nauczyciele Ośrodka w realizowanych programach odwołują się zarówno do życia współczesnego jak
i tradycji. Uczą jak być
członkiem społeczności regionalnej, obywatelem swojego kraju, patriotą
i Europejczykiem.
Osiągane sukcesy w pracy dydaktyczno-wychowawczej są wynikiem
jednolitego systemu oceniania, jasnego
i spójnego programu wychowawczego, szkolnego programu profilaktyki oraz zaangażowania wysoko wykwalifikowanej, doświadczonej
i kompetentnej kadry pedagogicznej.
Nasz ośrodek
W przedszkolu dla każdego dziecka opracowywany jest przez zespół specjalistów indywidualny program edukacji
i terapii, uwzględniający specyficzne potrzeby oraz poziom zaburzeń autystycznych. Celem
realizowanego programu indywidualnego jest wypracowanie takiego poziomu funkcjonowania dziecka, aby mogło w przyszłości samodzielnie lub
z asystentem funkcjonować
w szkole,
w środowisku rówieśniczym,
a także w szerszym środowisku społecznym.
Dzieci podczas typowych działań przedszkolnych, takich jak
zabawy tematyczne, plastyczne czy ruchowe, uczą się nawiązywania kontaktów
z rówieśnikami, skutecznej komunikacji oraz poznają
obowiązujące zasady i normy społeczne.
Poza codziennymi zajęciami dzieci uczestniczą również w
dodatkowych zajęciach terapeutycznych i aktywizujących, takich jak:
- świadomość ciała kontakt i komunikacja Knill’ów
- metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne
- Metoda Dobrego Startu
- terapia piaskowa
- zajęcia logorytmiczne
- zajęcia ruchowe, które odbywają się na odpowiednio przystosowanej i bogato wyposażonej
sali rehabilitacyjnej
- zajęciach wielozmysłowej stymulacji w Sali Doświadczania Świata
W ramach Miejskiego Systemu Wczesnego Wspomagania Rozwoju
w przedszkolu funkcjonuje
Ośrodek MALUCH, w którym dzieci autystyczne mają możliwość skorzystania z dodatkowej, bezpłatnej, kompleksowej
i wielodyscyplinarnej pomocy. Specjalistyczną pomocą mogą być objęte dzieci już od urodzenia do podjęcia nauki w szkole. Głównym zadaniem
w ramach wczesnego wspomagania jest nie tylko objęcie specjalistyczną pomocą dziecka
z problemami, ale także
wsparcie jego rodziny.
Nasz ośrodek jest:
- bezpieczny, warunkujący wszechstronny rozwój psychiczny i fizyczny dzieci, zgodnie z ich możliwościami intelektualnymi, wolny od przemocy i agresji
- przyjazny środowisku, w którym kształtuje się wrażliwość na potrzeby drugiej osoby, środowiska przyrodniczego oraz postaw prozdrowotnych
- o wysokiej kulturze języka, doskonalący umiejętność komunikowania się ucznia w mowie i piśmie w języku ojczystym
Ośrodek oferuje atrakcyjne, wartościowe formy dydaktyczne. Sprzyja temu
indywidualne podejście do każdego dziecka, przyjazna i bezpieczna atmosfera, preferowanie aktywnych metod pracy. Zapewnia bezpieczeństwo, kształtowanie właściwego stylu życia i postaw moralnych oraz wprowadzenie uczniów do życia w społeczeństwie i kulturze polskiej oraz europejskiej.
Ośrodek współdziała ze środowiskiem dziecka w zakresie wychowania i różnych sfer rozwoju, podejmując inicjatywy integrujące, przy współpracy z instytucjami i organizacjami.
Uczniowie mają możliwość rozwoju i samorealizacji w organizacjach, kołach i klubach:
|
- Klub Sportowy „ZEFIREK”
- Kwartalnik “GNOM”
- Koło Matematyczne
- Koło Informatyczne
- Koło Polonistyczne
- Szkolne Koło Ekologiczne
- Klub Naszej Ziemi
|
Terapia logopedyczna
W Ośrodku
prowadzimy terapię logopedyczną w klasach I-III, IV – VI, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz w oddziale przedszkolnym.
Zajęcia logopedyczne prowadzone są indywidualnie lub w parach zgodnie z postawioną diagnozą oraz przyjętymi kierunkami działań terapeutycznych.
W procesie terapii logopedycznej wykorzystujemy metody:
- metoda usprawniania narządów mowy
- metoda słuchowa – ćwiczenia słuchu fonematycznego i fonemowego, autokontroli słuchowej, rytmizacja
- metoda wyjaśniania
- elementy metody stymulacji polisensorycznej
- metoda substytucyjna – wprowadzanie dźwięku docelowego
- metoda słów kluczowych, kształtowanie umiejętności poznawczych
- gry i zabawy językowe z wykorzystaniem technologii informacyjnej
Prowadzimy także
zajęcia hipoterapeutyczne, podczas których dzieci mają możliwość oswajania się z koniem, poprzez: głaskanie, klepanie, przytulanie się do niego.
Zajęcia z hydroterapii na basenie są prowadzone w oparciu o Program Terapeutyczny "Wspierania rozwoju psychoruchowego z wykorzystaniem hydroterapii".
Serdecznie zapraszamy!